Když se děti dostanou do věku, když umí číst můžeme propadnout chuti naučit je ovládat internet. Na druhou stranu se bojíme různých nástrah, který ve světě internetu číhají. Není na místě se bát ale místo toho vysvětlit dětem, jak internet správně používat, co a jak hledat ale také to že jsou na něm věci někdy hloupé nebo ne pro jejich oči. Chybou je bát se a vnímat internet jako strašáka. Strach není řešení, děti budou dříve nebo později toužit používatinternet, ať už k poslouchání písniček nebo sledování videí. Když nastavíte pravidla a vysvětlíte dětem nástrahy pak je to mnohem více efektivní než děti jen zastrašovat.
Ukázat dětem můžete pro začátek základní věci, jako je, jak si pustit nějakou pěknou písničku. Jak si otevřít stránky pro děti s hrami. Jak si vyhledat něco co nás zajímá. Ideální je, když naučíme dítě před tím, než na něco klikne, aby přineslo ukázat a my jsme to odsouhlasily. Skvělé je také když dítě seznámíme s nějakými dětskými stránkami a vysvětlíme jim, jak se obsluhovat. Někdy děti nebaví si texty číst a omylem by mohly odsouhlasit například stažení nějakého soboru, učme tedy děti, ať si vždy čtou, než něco odkliknou. Ze začátku dětem při práci s internetem asistujeme a kontrolujeme, zda ho používají, jak mají. Zůstává však důležité, aby se děti neučily trávit na internetu veškerý volný čas a měly dost prostoru pro pobyt na vzduchu a hraní.
Stránky školy jako skvělý příklad
Při vysvětlování práce s internetem můžeme také například využít stránek školy do které dítě chodí. Naučíme ho tak, že se tu může dozvědět i důležité věci, protože internet není jen o zábavě ale také o pomoci. Můžeme si jeho prostřednictvím vyhledat nejbližší autobusové spojení nebo zjistiti jaké bude počasí. Neomezujme se proto jen na to, že internet je tu pro zábavu, protože je to je vedlejší věc, v první řadě nám usnadňuje život.